סקירה שבועית לשוק ההון
top of page
  • תמונת הסופר/תbarak invest

סקירה שבועית לשוק ההון

9 בפברואר 2020

מה קרה לשווקים בעולם בשבוע האחרון?

ישראל

  • בחודש ינואר העודף התקציבי הסתכם ב-5.9 מיליארד ש"ח, זאת לעומת גרעון של 0.8 מיליארד בינואר אשתקד. הגרעון המצטבר ב-12 החודשים האחרונים ירד ל-3.2% תוצר מ-3.7% לפני חודש. השיפור הניכר במצב הפיסקאלי נובע מכמה סיבות: הוצאות המשרדים ירדו ב-10.5% (בחישוב שנתי), וההכנסות ממסים עלו ב-12%. כזכור, נתוני הגרעון של חודש ינואר 19 הושפעו מדחיית הוצאות (כולל העברת החזרי מיסים) מדצמבר 18 לינואר 19, זאת במטרה לצמצם את הגרעון בשנת 2018.

  • סיבה נוספת לגידול בהכנסות הייתה העלאת מס על רכב היברידי וגידול ברכישות רכבים בדצמבר (חלק מהמיסים התקבלו בינואר). אך בצד היותר מעודד נראה כי ההכנסות ממיסים (מנוכה השפעת הרכבים) בכל זאת עלו ריאלית ב-11% (בחישוב שנתי). מע"מ ברוטו מקומי עלה ב-14%, אינדיקטור חיובי להמשך התרחבות בביקושים המקומיים.

מדדים מובילים בישראל


ארה"ב

  • בינואר נוספו 225 אלף מועסקים (מתוכם 206 אלף מועסקים בסקטור העסקי). השכר לשעת עבודה עלה ב-0.2%, וב-3.1% (בחישוב שנתי) מ-2.9% בנתון המקורי בדצמבר. בנוסף, מדד מנהלי הרכש בתעשייה (ISM) עלה ל-50.9 נקודות מ-47.2 בדצמבר. מדד מנהלי הרכש בענפי השירותים עלה ב-0.6 נקודות ל-55.5, ומצביע על התרחבות מהירה יחסית.

מדדים מובילים בארה"ב


שאר העולם

  • סין הרחיבה את המדיניות המוניטארית ביום שני עם הגדלת שיעור הנזילות במערכת הפיננסית. בנוסף, סין הודיעה שהיא מורידה את שיעור המכס על 75 מיליארד דולר יבוא מארה"ב מ-10% ל-5% בלבד.

  • נרשמה עלייה במספר הנדבקים בנגיף הקורונה בסין ומקרה של גילוי הווירוס באוניית תיירים ביפן.

מטבעות וסחורות


מה צפוי בשבוע הקרוב?

ישראל

  • ביום שני: יתפרסם מדד האמון הצרכני (לחודש ינואר).

  • ביום רביעי: נתוני סחר חוץ (לינואר). זהו מקור עשיר של אינדיקטורים גם מצד היבוא וגם מצד היצוא.

  • ביום חמישי: מספר הדירות החדשות שנמכרו (בחודש דצמבר).

ארה"ב ושאר העולם

  • ביום רביעי יתפרסמו נתוני הייצור התעשייתי באירופה (לחודש דצמבר).

  • ביום חמישי: נתוני אינפלציה בארה"ב (לינואר). בדצמבר אינפלציית הליבה עלתה ב-2.3% (בחישוב שנתי), וצפויה להתמתן ל-2.2% בינואר.

  • ביום שישי: נתוני מסחר קמעונאי וייצור תעשייתי בארה"ב (לינואר).


לסיכום, סיכוי נמוך להורדת ריבית.

בשבוע האחרון שוקי המניות תיקנו כלפי מעלה (ותשואות האג"ח עלו) בציפייה שישתלטו על ווירוס הקורונה במהירות בשל התקדמות במציאת חיסון. מכלול הנתונים הכלכליים בארה"ב מצביעים על המשך התרחבות בקצב נאה. עליית שכר בקצב של 3.1% לא מהווה איום אינפלציוני, אך הלחץ לעליית שכר צפוי להימשך. מספר המשרות הפנויות גבוה ממספר מחפשי עבודה. להערכתנו, לא צפוי שינוי בריבית השנה, אך במחצית השנייה של השנה הבנק הפדרלי צפוי לשנות מדיניות ל-"Tightening bias" (הידוק מוניטרי), ולהכין את השווקים לאפשרות של העלאת ריבית בתחילת 2021 (לאחר הבחירות לנשיאות).

בהיבט אגרות החוב - התשואות בחו"ל עלו מעט בציפייה לסיום מהיר של התפשטות ווירוס הקורונה. התשואות בישראל כמעט ולא הושפעו מהתנודתיות של השבועות האחרונים בחו"ל. נתוני התקציב החיוביים בישראל תמכו בשוק, והנתונים הכלכליים בארה"ב (בפרט נתוני התעסוקה) תומכים בעליית תשואות.

לדעתנו, קיים סיכוי נמוך להורדת ריבית בישראל (ובארה"ב) אשר מקטין את האטרקטיביות באגרות החוב הארוכות.






59 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

מוקד טלפוני לשירותכם

האמור מובא למטרות אינפורמטיביות בלבד ואין בו כדי להוות ייעוץ או שיווק השקעות או כדי להוות תחליף לייעוץ השקעות בידי יועץ השקעות בעל רישיון עפ”י דין המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם, וכן אין בו כדי להחליף את שיקול הדעת של הקורא. החברה מחזיקה ו/או עשויה להחזיק ו/או למכור במסגרת פעילותה השוטפת, ניירות ערך ו/או נכסים פיננסים של החברה הנסקרת, והיא עשויה לקיים קשרים עסקיים נרחבים ומגוונים עם החברה הנסקרת, למועד מסמך זה ו/או במועדים אחרים, הכל כמפורט לעיל ובין היתר משום כך ולאור האמור לעיל עשוי להיות לחברה ו/או נושאי המשרה שלה ו/או מנהליה ו/או עובדיה ו/או מי מטעמה עניין אישי בנכסים ו/או בחברות ו/או בניירות הערך המוזכרים לעיל. האמור מבוסס הערכה בלבד ועשוי שלא להתממש או להתממש באופן חלקי או שונה מהמתואר. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל.  החברה אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. ולא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש בסקירה זו, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש. אין בתשואות העבר כדי להבטיח תשואות דומות בעתיד

bottom of page