סיכום עולמי בשווקים
top of page
  • תמונת הסופר/תbarak invest

סיכום עולמי בשווקים

29 בדצמבר 2019 - 4 בינואר 2020

ישראל

  • חברת הקנאביס הרפואי קנדוק, שיושב הראש שלה הוא ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק, חתמה על שיתוף פעולה אסטרטגי בלעדי עם ענקית הקנאביס מקנדה, טילרי. בשלב הראשון צפוי להגיע לישראל משלוח של כ-250 ק"ג. בהמשך, במידה ויאושר הייבוא, תוכל העסקה לסייע למשרד הבריאות שאינו מצליח עד כה לספק את צורכי 60 אלף המטופלים שמחזיקים במרשם.

  • דירקטוריון סלקום אישר כי אבי גבאי, יו"ר מפלגת העבודה לשעבר, יחליף את ניר שטרן וימונה למנכ"ל. כניסתו של גבאי לתפקיד תעביר אליו את המשימה הלא פשוטה של הובלת המו"מ מול העובדים, כשהוועד מתנהל בצורה תקיפה יחסית. כמו כן, צפוי גבאי להמשיך במאמצים של החברה להתמזג עם חברת סלולר או תקשורת אחרת.

מדדים מובילים בישראל


ארה"ב

  • מדדי וול סטריט רשמו את הנפילה היומית החדה ביותר מזה חודש ומדד הפחד (VIX) קפץ ב-12% ביום שישי האחרון. הירידה בשווקים הגיעה ברקע למתיחות הביטחונית בעקבות ההתנקשות של ארה"ב בחייו של מפקד כוח "אל-קודס" האיראני, קאסם סולימאני. בתגובה, המשקיעים נהרו לנכסים שנחשבים בטוחים יותר בעתות משבר, כמו הזהב ואג"ח אמריקאיות.

  • התגמול השנתי של מנכ"ל אפל, טים קוק, ירד ב-25% (לעומת 2018), מפני שההכנסות והרווחים ממכירות האייפון איכזבו בשנת 2019. הירידה בהכנסות נובעת מהאופי המחזורי של עסקי אפל כשהמכירות מזנקות עם השקת מכשירים חדשים לשוק ולאחר מכן מגיעה ירידה. במקביל, פורסם כי מדד פעילות הייצור בארה"ב נפל לרמתו הנמוכה ביותר מזה עשור.

מדדים מובילים בארה"ב


שאר העולם

  • עונה חמה במיוחד הובילה לשריפות בהיקף חסר תקדים באוסטרליה. האסון גבה עד כה את חייהם של שמונה אנשים, השמיד 1,500 בתים, והוביל לפינויים של עשרות אלפי אנשים בדרום מזרח היבשת. הנזק הכלכלי הולך ומתעצם ועשוי להגיע למיליארדי דולרים, כשחברות הביטוח קיבלו כבר אלפי תביעות. בנוסף, סידני חווה שיבושי עבודה והמדינה סובלת מאובדן תיירות.

  • מניות הבנקים באירופה הגיעו לרמתם הגבוהה ביותר מזה חצי שנה על רקע ציפיות המשקיעים לייצוב בדרישות הלימות ההון מעשרת הבנקים הגדולים בגוש היורו שנסחרים בבורסה. זאת לאחר עשרים שנות עלייה בכמות ההון העצמי שהבנקים נדרשו להחזיק כבטוחה למקרה של הרעה כלכלית.

מטבעות וסחורות


202 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page