סיכום עולמי בשווקים
top of page
  • תמונת הסופר/תbarak invest

סיכום עולמי בשווקים

6-12 באוקטובר 2019

ישראל

  • ריבית בנק ישראל נותרה ללא שינוי ברמה של 0.25% בהתאם לצפי בשוק. הנגיד, פרופ' אמיר ירון, העריך שיהיה צורך להותיר את הריבית ברמתה למשך זמן ממושך או להפחיתה. בנוסף, מניחים בבנק ישראל כי הממשלה החדשה שתוקם תנקוט צעדים במטרה להקטין את הגירעון בשנת 2020.

  • משרד האוצר פירסם שהגירעון התקציבי נותר בפועל ברמה של 3.8 אחוזי תוצר זה החודש השלישי ברציפות. מתחילת השנה נמדד גירעון בסך 30.9 מיליארד שקלים לעומת גירעון בסך 17.7 מיליארד שקלים בתקופה המקבילה אשתקד.


מדדים מובילים בישראל


ארה"ב

  • בתחילת השבוע גורמים בכירים אותתו כי סין אינה מוכנה לדון בהסכם סחר רחב בעוד ממשל טראמפ שקל הטלת מגבלות על השקעות סיניות בארה"ב. אולם, ביום המסחר האחרון לשבוע, הודיעו שתי המעצמות כי הן הגיעו להסכם סחר חלקי שיביא להפוגה במלחמת הסחר ויניח את הקרקע לעסקה רחבה יותר. בשלב הראשון סין תרכוש מוצרים חקלאיים מארה"ב ב-50-40 מיליארד דולר, וארה"ב עתידה לוותר על חלק מהמכסים המוטלים על סין. השווקים הגיבו בזינוק של מעל 1% וסיימו את שבוע המסחר בעלייה. מניית אפל בלטה לחיוב וטיפסה לשיא כל הזמנים.

  • הבנק הפדרלי הודיע כי הוא חוזר להתערב בשוק האג"ח במטרה להעלות את רזרבות הבנקים. הפד' צפוי להתחיל לרכוש אגרות חוב אמריקאיות לטווחים הקצרים בהיקף של עד 60 מיליארד דולר והמהלך צפוי להימשך לפחות עד הרבעון השני ב-2020.

  • פרויקט המטבעות הדיגיטליים של פייסבוק, ליברה, סובל מנטישה המונית של חברות פיננסיות. שבוע לאחר שפייפאל הודיעה על כוונתה לנטוש את הפרויקט, ארבע חברות נוספות החליטו ללכת בעקבותיה, בהן: ויזה, איביי ומאסטרכארד. הרקע לעזיבה נובע מחששות רגולטוריים בתחום המסחר האלקטרוני.


מדדים מובילים בארה"ב



שאר העולם

  • בתחילת השבוע דווח כי המשא ומתן בין בריטניה לאיחוד האירופי, על הסכם ליציאה מוסכמת של הממלכה מהאיחוד (ברקזיט), הגיע למבוי סתום. בסוף השבוע שני הצדדים כבר הציגו אופטימיות ואמרו כי השיחות היו בונות ושניתן יהיה להגיע להסכם בסופו של לדבר. בתגובה להודעות האחרונות זינק הליש"ט מול הדולר ב-3.5% ביומיים.

  • בנק HSBC צפוי לקצץ 10,000 משרות במסגרת תהליך התייעלות. הבנק מצטרף למספר בנקים גדולים באירופה, בהם דויטשה בנק, סוסייטה ז'נרל וברקליס, אשר מקצצים בימים אלה אלפי משרות על רקע הריביות הנמוכות וההאטה הכלכלית, אשר מכבידים על רווחיהם.

  • ארגון ה-OECD מקדם בימים אלה הצעת חוק במטרה לייצר מערך מיסוי בינלאומי יציב לחברות טכנולוגיה בינלאומיות. השינויים צפויים לסתום את החורים דרכם הצליחו חברות כגוגל, אפל ואחרות להימנע מתשלום מס באירופה, ולפגוע במדינות שפועלות כמקלטי מס.

  • מחיר הנפט זינק השבוע ב-3.7% ברקע להודעת משרד ההגנה האמריקאי כי ארצות הברית תשלח כוחות צבא נרחבים וציוד צבאי רב לערב הסעודית. בנוסף, דווח על פיצוץ מכלית נפט איראנית ששטה בים האדום, לאחר שזו הופגזה בשני טילים.

מטבעות וסחורות



60 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page