סיכום עולמי בשווקים
top of page
  • תמונת הסופר/תברק בית השקעות

סיכום עולמי בשווקים

עודכן: 22 בספט׳ 2019

25-31 לאוגוסט 2019

ישראל

  • אחוז האבטלה בחודש יולי 2019 ירד ל- 3.7% ושיעור התעסוקה בקרב בני הנוער 25-64 נאמד ב-77% בחודש יולי. בנוסף, בהק ישראל הותיר את הריבית ללא שינוי ברמה של 0.25%, זאת לאחר ששני מדדי המחירים לצרכן האחרונים היו נמוכים משמעותית מהצפוי והשקל הוסיף להתחזק מול הדולר.

  • חברת המדדים פוטסי מסרה שמדינת ישראל ממשיכה לעמוד בתנאים הדרושים להצטרפותה למדד האג"ח העולמי בחודש ספטמבר. כניסת ישראל למדד עשויה לייצר ביקושים של מיליארדי דולרים לאג"ח המקומיות ולהשפיע על מגמת הייסוף בשקל. במקביל, חברת דירוג האשראי הבינלאומית, פיץ', אישררה את דירוג האשראי של ישראל ברמה של A+ וציינה את הצמיחה החזקה של המשק.

  • דירקטוריון בנק לאומי אישר את המינוי של חנן פרידמן לתפקיד המנכ"ל במקומה של רקפת רוסק-עמינח. מדובר במינוי פנימי של עובד מתוך הבנק, וזאת בניגוד לבנק הפועלים, שם נכנס מועמד חיצוני, דב קוטלר, לתפקיד המנכ"ל החדש והוביל לגל נטישות בכירים. האחרון לעזוב הינו עופר קורן, המשנה למנכ"ל והממונה על החטיבה הפיננסית.

מדדים מובילים בישראל


ארה"ב

  • פסיקות תקדימיות בפרשת משככי הכאבים הנרקוטיים שמסעירה את ארה"ב. ג'ונסון אנד ג'ונסון תשלם קנס של 572 מיליון דולר (קנס נמוך מהתחזיות בוול סטריט). בנוסף, משפחת סאקלר תוותר על הבעלות ביצרנית הענק של משככי הכאבים, פרדו פארמה, ותשלם 12 מיליארד דולר (מהם 3 מיליארד מכיסה הפרטי) לטובת הסדרת התביעות נגדה. נציין כי המגיפה גרמה למוות ממנת יתר של 400 אלף אמריקאים בין השנים 1996 ל-2017.

  • שר האוצר האמריקאי, סטיב מנוצ'ין, מתח ביקורת על סין ועל התנהלות הסחר הלא הוגנת שלה. מנוצ'ין אמר כי "אין לנו סחר חופשי עמם. יש להם גישה חופשית לשווקים שלנו, להשקעות שלנו, לחברות שלנו, ולנו אין. יש סיבה לכך שאנחנו נמצאים במצב הזה מול סין. אם סין תסכים ליחסים הוגנים ומאוזנים, נחתום על ההסכם בשנייה".

שאר העולם

  • בגוש היורו - כלכלת גרמניה רשמה צמיחה שלילית ברבעון השני של השנה בשל היחלשות הייצוא. כמו-כן, ראש הממשלה הבריטי, בוריס ג'ונסון, פועל להארכת פגרת הפרלמנט, מהלך אשר יקל על ביצוע ברקזיט ללא הסכם. בעקבות הדיווח, הפאונד ירד בחדות מול הדולר.

  • ממשלת הודו תקבל 1.76 טריליון רופי (24.4 מיליארד דולר) מהבנק המרכזי של המדינה, סכום שבו תשתמש כדי לצמצם את ההלוואות ולהוון מחדש את הבנקים על מנת לעודד את הצמיחה. ההעברה מגיעה על רקע האטה בצמיחה של הודו לקצב המתון ביותר מזה חמש שנים.

Saved

38 צפיותתגובה 1

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page