סיכום עולמי בשווקים
top of page
  • תמונת הסופר/תbarak invest

סיכום עולמי בשווקים

29 בספטמבר - 5 באוקטובר 2019

ישראל

  • השותפות בתמר ובלוויתן חתמו על הגדלה של כמות הגז לייצוא במסגרת ההסכמים עם חברת דולפינוס המצרית. מדובר על גידול של כ-34% ביחס לכמות הגז הטבעי עליה סוכם בין הצדדים בהסכמים המקוריים, כשבנוסף נקבע כי אספקת הגז למצרים תעשה על בסיס מחייב על פני 15 שנים ובהיקף של כ-60 מיליארד שקלים.


מדדים מובילים בישראל


ארה"ב

  • סקר ה-ISM, הנחשב לסקר המקיף ביותר במגזר הייצור בארה"ב, הציג את הנתון החלש ביותר בעשור האחרון, וגרר את בורסות וול סטריט לירידות חדות בתחילת השבוע, כשמדד הפחד קפץ ב-10% לשיא של שישה שבועות. מנגד, שבוע המסחר הסתיים בעליות חדות לאחר שדו"ח התעסוקה הראה כי שיעור האבטלה בארה"ב לחודש ספטמבר ירד במפתיע ל-3.5%, הרמה הנמוכה ביותר ב-50 השנים האחרונות. המשקיעים צופים כעת כי הנתונים החדשים מאפשרים את המשך הורדות הריבית.

  • ארגון הסחר העולמי מסר כי ארה"ב יכולה להטיל מכסים בגובה 7.5 מיליארד דולר על אירופה, וזאת בתגובה לסובסידיות של גוש האירו לחברת התעופה איירבוס. מיד לאחר הפירסום, משרד הסחר האמריקני הודיע על הטלת מכסים של 10% על חלקי ייצור של איירבוס, ועוד 25% על סחורות חקלאיות אירופאיות. מדובר בסכום הגדול ביותר בהיסטוריה שנקבע ע"י ארגון הסחר.


מדדים מובילים בארה"ב



שאר העולם

  • היום הראשון לרבעון האחרון של 2019 נפתח בסערה בשוקי האג"ח. הבנק המרכזי ביפן, ששולט כמעט בלעדית על שוק האג"ח המקומי, הודיע על הורדת קצב רכישות האג"ח ואף אותת כי הוא עשוי להפסיק לחלוטין את הרכישות של אגרות חוב לתקופה של 25 שנים ומעלה. בתגובה להודעה, הנפקת אג"ח של ממשלת יפן לתקופה של 10 שנים זכתה לביקושים הנמוכים ביותר מאז 2016.

  • שיעור האבטלה בגוש האירו נפל באוגוסט לרמה הנמוכה ביותר ב-11 השנים האחרונות, ועורר תקוות כי הגוש יוכל להימנע ממיתון. האבטלה עמדה בחודש הקודם על שיעור של 7.4%, ירידה לעומת 7.5% ביולי. בגרמניה שמר שיעור האבטלה על יציבות של 5%, בהתאם לציפיות האנליסטים.

  • מחיר הנפט ירד השבוע לאחר שחסן רוחאני, נשיא איראן, אמר כי ארה"ב הציעה להסיר את כל הסנקציות שהושתו על הרפובליקה האיסלאמית בתמורה לקיום שיחות. סיבות נוספות לירידה הן החששות להאטה עולמית נוכח נתוני ייצור חלשים בארה"ב, לצד עלייה במלאי הנפט האמריקאי.


מטבעות וסחורות



71 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page