סיכום עולמי בשווקים
top of page
  • תמונת הסופר/תbarak invest

סיכום עולמי בשווקים

3-9 בנובמבר 2019

ישראל

  • הגירעון הממשלתי ב-12 החודשים האחרונים (נובמבר -אוקטובר) עמד על 3.7% מהתמ"ג. מדובר בנתון גבוה משמעותית מהיעד השנתי שעומד על גירעון של 2.9% בלבד מהתמ"ג, עובדה שצפויה לגרום לאתגרים רבים עבור הממשלה שתקום.

  • טבע עקפה את תחזית ההכנסות ב-30 מיליון דולר ברבעון השלישי ואף העלתה את תחזיותיה לכל שנת 2019. חברת התרופות הישראלית סיפקה למשקיעים מספר נקודות אור בדו"ח הכספי האחרון. בנוסף, החברה הודיעה על גיוס של 1.5 מיליארד דולר, שאמור לסייע לה לפתור את עומס הפרעונות שמצפה לה בשנים הקרובות. בעקבות הדיווחים, זינקה מניית טבע ב-15% בשני ימי המסחר האחרונים של השבוע בוול סטריט.

  • טסלה, יצרנית הרכב החשמלית, מאותת על כוונתה להתחיל בפעילות שיווק ישירה בישראל. החברה פירסמה במדור גיוס כוח האדם הרשמי שלה כי היא מחפשת מנכ"ל לפעילותה בישראל. עודף הביקוש לכלי הרכב שלה אומנם גרם לעיכוב בחדירה העולמית, אך הייצור המאסיבי של הדגם "טסלה 3" בסין והרחבת קיבולת הייצור בארצות הברית צפויים לקדם את כניסתה לשוק הישראלי.


מדדים מובילים בישראל


ארה"ב

  • בורסות וול-סטריט טיפסו לשיא כל הזמנים ברקע לדיווחים לפיהם ארה"ב וסין קרובות לחתימה על השלב הראשון בהסכם הסחר ויתחילו להסיר מכסים הדדיים. על החגיגה העיב נתון פריון העבודה בארה"ב, שלראשונה משנת 2015 הציג ירידה מפתיעה. פריון העבודה התכווץ בקצב שנתי של 0.3% ברבעון השלישי של השנה לאחר עלייה של 2.5% ברבעון השני, וסבל בעיקר מגידול בעלויות העבודה במשק האמריקאי.

  • ארה"ב צברה שיא של 7 מיליארד דולר בהכנסות ממכסים על יבוא בספטמבר. ההכנסות זינקו ב-9% לעומת אוגוסט, וב-59% לעומת ספטמבר 2018. בנוסף, הגירעון במאזן הסחר האמריקאי התכווץ ב-4.7% ל-52.5 מיליארד דולר, שפל של חמישה חודשים, על רקע נפילת היבוא מסין.


מדדים מובילים בארה"ב


שאר העולם

  • ארמקו, ענקית הנפט שבבעלות הממלכה הסעודית, קיבלה את אישור רשות ניירות הערך הסעודית להירשם למסחר בבורסה המקומית. זו צפויה להיות ההנפקה הראשונית הגדולה אי פעם, כשהחברה תנפיק לציבור 2% מהון המניות שלה לפי שווי שינוע בין 1.5 ל-1.7 טריליון דולר.

  • הזהב נפל השבוע לאחר שהתחזקות הדולר בעולם, יחד עם עליות בשוקי המניות ובתשואות האג"ח בארה"ב, צמצמו את הביקוש למתכת היקרה. בסיכום שבועי נפל מחיר הזהב ב-3.65%, והציג את השבוע הגרוע ביותר מאז חודש מאי 2017.

  • מדד מנהלי הרכש המשוקלל של גוש האירו הצביע על נתון מעודד של 50.6 נקודות באוקטובר, לעומת צפי ל-50.2 נקודות. מנגד, מדד מנהלי הרכש של מגזר השירותים ביפן הצביע על ירידה לרמה של 49.7 נקודות, לעומת צפי ל-50.3 נקודות.


מטבעות וסחורות


67 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page