סיכום עולמי בשווקים
top of page
  • תמונת הסופר/תbarak invest

סיכום עולמי בשווקים

10-16 בנובמבר 2019

ישראל

  • מדד המחירים לצרכן עלה ב-0.4% באוקטובר, בהתאם לציפיות האנליסטים. מחירי הדירות בחודשים אוגוסט וספטמבר עלו ב-1.9% בחישוב שנתי, לעומת התקופה המקבילה אשתקד. בנוסף, עליות מחירים בולטות נרשמו בסעיפי הלבשה והנעלה (6.9%) וירקות ופירות (2%).

  • התאחדות התעשיינים דיווחה כי העלות למשק של הלחימה בדרום והנזקים מימי מבצע "חגורה שחורה" שהחל ביום שלישי האחרון עומדים על כ-1.5 מיליארד שקלים. כל יום של לחימה בדרום הביא לאובדן תוצר ישיר של 220 מיליון שקלים למגזר הפרטי והציבורי, לאחר שהורים רבים נעדרו מעבודתם ועסקים רבים נותרו סגורים. עוד דווח כי אם הלחימה תימשך, עלות הפעילות המבצעית תחייב קיצוץ בתקציבי המשרדים האזרחיים.


מדדים מובילים בישראל


ארה"ב

  • מדד הדאו ג'ונס שבר שיא של כל הזמנים והגיע לראשונה ל-28 אלף נקודות, ברקע לדברי היועץ הכלכלי של הבית הלבן, לארי קודלו, שאמר כי ארה"ב וסין קרובות לסיים את מלחמת הסחר ולהגיע להסכם.

  • יו"ר הבנק המרכזי בארה"ב, ג'רום פאואל, אמר השבוע כי הוא אינו רואה סימנים לבועות פיננסיות בשווקים. פאואל אמנם אינו מודאג מסכנות אשר עלולות להוביל למיתון, אך דו"ח של המכון הבינלאומי למימון הראה כי החוב העולמי גדל בקצב של כ-5% בשנה האחרונה לסכום שיא של 250 טריליון דולר. הגידול המשמעותי ביותר באשראי נרשם בארה"ב וסין.

מדדים מובילים בארה"ב


שאר העולם

  • התוצר הלאומי הגולמי בגרמניה עלה ב-0.1% ברבעון השלישי של 2019, בניגוד לתחזיות הפסימיות של הבנק המרכזי במדינה. בכך נקבע כי כלכלת גרמניה לא נכנסה למיתון, אולם שר הכלכלה הגרמני הזהיר מפני המצב הכלכלי השברירי באיזור.

  • בניגוד לאופטימיות שנרשמה בגרמניה, כלכלת יפן רשמה האטה חדה בצמיחה ברבעון השלישי. האנליסטים ציפו לצמיחה של 0.9%, אך התמ"ג היפני צמח ברבעון השלישי בקצב שנתי של 0.2% בלבד, וזאת לאחר צמיחה של 1.8% ברבעון הקודם. כמו-כן, ההאטה מגיעה ברקע לחולשה ביצוא כתוצאה ממלחמת הסחר, ובעקבות גל קניות לקראת העלאת המע"מ במדינה, אשר גרם לירידה במלאים.


מטבעות וסחורות


75 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page