עדכון תחזית אינפלציה
top of page
  • תמונת הסופר/תbarak invest

עדכון תחזית אינפלציה

09 במרץ 2021




תחזית האינפלציה: 0.1% בפברואר, 0.5% במרץ, 0.3% באפריל (עודכנה מ- 0.2%) ו- 1.0% שנה קדימה.


התפתחויות והנחות לגבי סביבת האינפלציה:

1. יציבות בשע"ח: למרות העצבנות בשווקים, השקל שומר על יציבות יחסית מול הסל (הדולר התחזק, אך היורו ומטבעות אחרים נחלשו). בשבוע האחרון השקל יוסף ב- 0.18% מול סל המטבעות:


2. חשוב לציין את היציבות היחסית בעודף בחשבון השוטף: 5.1 מיליארד דולר ברבעון ד' לאחר 5.3 מיליארד דולר ברבעון ג'. מסתמן גידול בעודף בחשבון השירותים (יצוא שירותי היי טק בעיקר) אשר קיזז את מרבית הגידול בגירעון הסחר. אנו צופים עודף של 3.9% תוצר ב- 2021 (ירידה מ- 5% ב- 2020) על רקע עלייה ביבוא (ומחירי היבוא), ופתיחת השמיים הסגורים במחצית השנייה של השנה. עדיין, הגורמים הבסיסיים יתמכו בשקל. ככל שהמשק הישראל יתאושש, הנכונות של בנק ישראל לתמוך בשקל בצורה אגרסיבית תפחת. אנו צופים ייסוף מתון עד סוף 2021 (למרות הסבירות לפיחות מתון בחודשים הקרובים בשל העצבנות בשווקים) והמשך ייסוף מתון ב- 2022.



3. מחירי הנפט בעולם המשיכו לעלות על רקע אכזבה מהחלטת OPEC שלא להגדיל את מכסות הנפט של חבריו, וגם אתמול בשל ניסיון פיגוע במכליות הנפט של סעודיה. עדיין, אנו טוענים שאין מחסור בנפט בעולם (ראה ניתוח בסקירה של יום ראשון). OPEC קיצץ את תפוקת הנפט ב- 7.7 מיליון חביות נפט ליום מאז פרוץ המשבר ואין כל בעיה להגדילה בחזרה. בארה"ב האפשרות להגדיל את התפוקה בטווח הקצר יותר בעייתית. אנו מניחים יציבות במחירי הנפט בעולם (69 דולר לחבית ברנט עד סוף השנה, 75 דולר בסוף 2022).


4. בהנחה שמחירי הנפט יישארו יציבים עד סוף החודש, מחירי הדלקים יעלו ב- 3% בתחילת אפריל. לכן, תחזית מדד אפריל עודכנה ל- 0.3% מ- 0.2%.


3. מחירי הירקות הבסיסיים ירדו במהלך פברואר. בשבוע הראשון של מרץ מסתמנת ירידה במחירי המזון ברשתות השיווק, כנראה תחילת מבצעים לקראת חג הפסח.


5. בקרוב נוציא ניתוח מיוחד לגבי האינפלציה בטווח הארוך יותר (2022-2025).






41 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page