עדכון תחזית אינפלציה
top of page
  • תמונת הסופר/תbarak invest

עדכון תחזית אינפלציה

24 במרץ 2021




תחזית האינפלציה: 0.5% במרץ, 0.2% באפריל (עודכנה מ- 0.3%), 0.3% במאי ו- 1.0% שנה קדימה.


התפתחויות והנחות לגבי סביבת האינפלציה:


1. ייסוף קל בשקל: השקל יוסף ב- 0.8% מתחילת החודש. התחסנות מהירה ופתיחת המשק תומכות בייסוף בשקל, כמו כן הידיעות לגבי רכישות של חברות ישראליות רבות (פייבר למשל). חשוב להדגיש, שהנכונות של בנק ישראל למנוע ייסוף תפחת עם ההתאוששות בפעילות הכלכלית. ללא ירידות חדות בשוקי המניות בחו"ל, קשה לצפות לשינוי במגמת הייסוף. שינינו את תחזית שע"ח ל- 3.23 ₪ לדולר בעוד שנה. עדיין קשה להעריך עד כמה תוצאות הבחירות ישפיעו על השקל, אך נדמה שממשלה יציבה תחת נתניהו עשויה להיות חיובית עבור השקל.



1. מחירי הנפט ירדו לכמעט 60 דולר לחבית ברנט, על רקע עלייה במלאים בארה"ב וחשש להתמתנות בפעילות באירופה עם הארכת המגבלות על הפעילות במספר מדינות. ציינו בעבר שלא קיים מחסור של נפט בעולם, וקרטל הנפט + מדינות נוספות צפויים להגדיל את התפוקה במקביל לגידול בביקוש. כעת אנו צופים הוזלה של 2% במחירי הדלקים בתחילת אפריל ולכן תחזית מדד אפריל ירדה ל- 0.2% (מ- 0.3%). אנו צופים מחיר לחבית נפט של 66 דולר בעוד שנה.


2. סעיף "נסיעות לחו"ל" (במשקל 3.7%) צפוי להימדד בחודשים הקרובים. בניגוד להנחה הקודמת שלנו, הלמ"ס כלל לא מודדת מחירי שהייה בחו"ל (מלונות, השכרת רכב, מסעדות), אלא זוקפת את הסעיפים הללו (אשר מהווים כ- 65% מההוצאה בסעיף "נסיעות לחו"ל) לפי מדד מחירים צרכן באותה מדינת היעד + השינוי בשע"ח בכול מדינה. סעיף זה לא נמדד מחודש פברואר 20 ומאז נזקף לפי מדד המחירים לצרכן בישראל. הנחנו שסעיף זה יחזור להימדד בחודש מאי השנה (הלמ"ס מתלבטת לגבי זה, ובוחנת את כמות הטיסות ותנועת הנוסעים), ואנו צופים יציבות מחירים בסעיף זה (ראה תחשיב בהמשך). הנחנו שמחירי הטיסות הוזלו ב- 5% (לפי מספר דגימות שעשינו אך קשה מאד להעריך) מקזזים את ההתייקרות במחירי השהייה בחו"ל. לאחר מכן, הנחנו שמחירי נסיעות לחו"ל יזחלו כלפי מעלה במהלך השנה הקרובה ב- 3.5% (למרות ההנחה של ייסוף בשקל) בשל התגברות הביקוש לטיסות בעולם.




4. מסתמנות הוזלות מתונות בירקות העיקריים (בעיקר עגבניות, לעומת התייקרות במלפפונים). נמדדו הוזלות במחירי המזון במרץ, אך הנחנו עלייה מתונה (0.1%) בסעיף המזון ובהנחה של התייקרות במחירי המסעדות (כמעט 25% מסעיף המזון).






57 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page